Preview

The Journal of Almaty Technological University

Advanced search

ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В СФЕРЕ ГОСТЕПРИИМСТВА: ПРИМЕНЕНИЕ И ЭФФЕКТИВНОСТЬ (НА ПРИМЕРЕ ГОСТИНИЦЫ RIXOS ALMATY)

Abstract

In this article, the problems of increasing the competitiveness of tourist enterprises in the domestic and foreign markets with the help of the introduction of automated information technologies are considered. The hotel sales management system is shown, the ART (Automated Request Tools) module is considered, which allows potential clients of the hotel to book numbers in real time, as well as the introduction of computer 3D tours for an in-depth acquaintance with the hotel. With the help of AIT, the competitiveness of tourism enterprises is increasing.

About the Authors

Б. Мукашева
Алматинский технологический университет
Russian Federation


У. Есайдар
Алматинский технологический университет
Russian Federation


References

1. Черненко В.А., Качалова О.И., Локтева О.А. Современные тенденции в развитии гостиничного сервиса // Технико-технологические проблемы сер-виса.- 2013. - №1 (23). - С.113-117

2. Роглев Х.Й. Основы гостиничного ме-неджмента.- К.: Кондор, 2009. - 408 с.

3. Тимиргалеева Р.Р. Современные информа-ционные технологии в организации эффективного управления логистикой туристической отрасли Крыма / под ред. И.Ю. Гришин. - Ялта.: Изд-во Гу-манитарные науки 2014. - № 1 (27). - С. 112-118.

4. Гаранина Ю.А. Информационные сис-темы оперативного управления туристской фир-мой / под общ. ред. А.И. Сеселкина. - М.: Турист, 2012. - 220 с.

5. Отель Rixos Almaty. [Интернет ресурс]. Режим доступа. http://almaty-ru.rixos.com/gallery/list/http://almaty-ru.rixos.com /181/232/0. (Дата обрашения 08.02.2018).


Review

For citations:


 ,   . The Journal of Almaty Technological University. 2018;(1):99-103. (In Russ.)

Views: 541


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2304-568X (Print)
ISSN 2710-0839 (Online)