Preview

The Journal of Almaty Technological University

Advanced search

THE SYSTEM OF BOOKING AND RESERVATIONS IN HOTELS AND RESTAURANTS (INTERNATIONAL SYSTEM HMS-HUMAN MANAGEMENT SYSTEMS)

Abstract

In this article the concept of abilities is discussed, the main directions of its management are studied. In this article the concept of abilities is discussed, the main directions of its management are studied. Novelty of the article-leading associations of United travel agencies have proposed a number of hotel companies on the need to implement these hotels in the network of electronic booking. As a result of the study, future employees of the hospitality industry will study modern information systems and technologies used in the hospitality industry, train future professionals to use special software products and information systems in the professional market.

About the Author

A. M. Sarsebaeva
Almaty Technological University
Russian Federation


References

1. Котлер, Ф. Маркетинг-менеджмент в новом тысячелетии. - СПб.: Питер, 2002. - 750 с.

2. Мартышев А.В. Маркетинг отношений: Учебное пособие. -Владивосток: ДГУ, 2005. -108 с.

3. Анализ рынка общественного питания в Казахстане: предприятия и услуги, тренды и прогнозы / Институт маркетинговых и социологических исследований "Elim" Режим доступа. [Электронный ресурс] http://www.marketingcenter.kz/2016/02-20- kazakhstan-analiz-rynka-obschestvennogopitaniya. html (Дата обращения: 13.02.2018).

4. Жданов В.В. Управление качеством услуг на предприятиях ресторанного бизнеса // Российский экономический университет им. Г.В. Плеханова: Вопросы экономики и права, 2011.- №3. - С.78-81.

5. Широченская И.П., Тарасенко Э.В. Новые тенденции в разработке программ лояльности и управлении отношений с потребителями // Инициативы XXI века. - 2013. - № 4. - С.64-69.

6. Федцов В.Г. Культура ресторанного сервиса: Учебное пособие. М.: Издательско-торговая корпорация «Дашков и К°», 2012. - 248 с.

7. Главчева С.И., Ходырева Е.И. Влияние личностных моделей поведения на систему мотивации персонала ресторанного бизнеса // Экономика и управление, 2013. -№ 11 (97). - С.62-66.

8. Чеснокова М.С., Кирилловская А.А. Современные инструменты маркетинга в Новой экономике: маркетинг впечатлений // Маркетинг MBA. Маркетинговое управление предприятием. - 2013. - Том 6. - Вып. 1. - С. 159-171.

9. Чепурова И.Ф., Гладышева А.В. Разработка программы лояльности потребителей как фактор управления человеческими ресурсами // Социально-экономические явления и процессы, 2015. -№4. - С.89-93

10. Петренко Е.С. Экономика впечатлений выведет рестораны из кризиса. - [Электронный ресурс]. Режим доступа. - URL: http://cyberleninka.ru /article/n/ekonomikavpechatleniy-vyvedet-restorany-iz-krizisa (дата обращения: 15.02.2018).

11. Пайн Дж., Гилмор Дж. Экономика впечатлений. - М.: Издательство «Вильямс», 2005. - 304 c.


Review

For citations:


Sarsebaeva A.M. THE SYSTEM OF BOOKING AND RESERVATIONS IN HOTELS AND RESTAURANTS (INTERNATIONAL SYSTEM HMS-HUMAN MANAGEMENT SYSTEMS). The Journal of Almaty Technological University. 2019;(3):109-114. (In Russ.)

Views: 690


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2304-568X (Print)
ISSN 2710-0839 (Online)