Preview

The Journal of Almaty Technological University

Advanced search

MOBILE INFORMATION TECHNOLOGIES IN MANAGEMENT OF RELATIONS WITH HOTEL RESTAURANT BUSINESSMEN IN THE REPUBLIC OF KAZAKHSTAN

Abstract

Today, mobile information technologies are in high demand among consumers in various sectors of the world economy. In the restaurant business, mobile information technologies are at the initial stage of their development, especially in the Republic of Kazakhstan. According to the analysis of the Kazakhstan market of mobile information technologies, domestic mobile applications in most cases represent systems of encouragement and stimulation of repeated calls and automation of service processes, when an effective mobile application for restaurant business should combine not only information load for the consumer, but also processes of relationship management between the consumer and the enterprise. The mobile application should be multifunctional, in accordance with the ongoing service processes at the enterprise: to provide multi-channel integration of processes occurring at the enterprise; to accompany the contact personnel with information about the guest, his preferences and adherents; to automate the collection and processing of data for analytical marketing purposes.

About the Author

С. Чувашев
Алматинский технологический университет
Russian Federation


References

1. Конвергенция (медиаиндустрия). // Элек-тронная энциклопедия «Википедия». [Электрон-ный ресурс]. Режим доступа. URL: www.ru.wikipedia.org/wiki/ Конвергенция_ (медиа-индустрия) (дата обращения: 15.03.2018).

2. Ступина Т.А. Грицунова С.В. Иннова-ционные технологии в ресторанном бизнесе: Фир-менные мобильные приложения // Интеграция наук. - 2016. №2. С. 35-36.

3. Смартфоны (мировой рынок): прогноз 2016-2018. // Электронный новостной журнал «TAdvisor». [Электронный ресурс]. Режим доступа. URL: www.tadviser.ru/index.php/Статья: Смартфоны_ (мировой_pынок) (дата обращения: 23.03.2018).

4. Рынок мобильных телефонов в Ка-захстане: I квартал 2016 // Электронный инфор-мационный ресурс «PROFIT». [Электронный ресурс]. Режим доступа. URL: www.profit.kz/news /33503/Rinok-mobilnih-telefonov-v-Kazahstane-I-kvartal-2016 (дата обращения: 19.03.2018).

5. Чувашев С.Ю., Мухамбетов Т.И. Особен-ности управления взаимоотношениями с гостями в ресторанном бизнесе. // Вестник Алматинского Технологического Университета. - 2018. - №1 (118). - С. 107-113.

6. Мобильный терминал официанта. Мо-бильный терминал менеджера. // Официальный сайт поставщика ИТ бренда "R-Keeper" UCS OriginalSoftware. [Электронный ресурс]. Режим доступа. URL: www.ucs.ru/products/r_keeper (дата обращения: 23.03.2018).

7. Что такое UDS Game? // Официальный сайт проекта «UDS Game». [Электронный ресурс]. Режим доступа. URL: www.udsgame.com/static/ru (дата обращения: 02.04.2018).

8. Хрусталев Р.В. Особенности иннова-ционных систем управления взаимоотношениями с клиентами // Вестник ТГТУ. - 2013. - №3. -С. 689-692.

9. Ушакова И.А. Проникновение CRM систем в социальные сети. // Системы обработки информации. Харьковский национальный экономический университет. - 2011-7. стр. 43-47.

10. Шполянская И.Ю. Использование тех-нологий datamining с целью создания аналити-ческих crm-систем для малого бизнеса // Вестник Ростовского государственного экономического университета. - 2014. - №1. (45). - С. 129-135.


Review

For citations:


  MOBILE INFORMATION TECHNOLOGIES IN MANAGEMENT OF RELATIONS WITH HOTEL RESTAURANT BUSINESSMEN IN THE REPUBLIC OF KAZAKHSTAN. The Journal of Almaty Technological University. 2018;(4):123-129. (In Russ.)

Views: 391


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2304-568X (Print)
ISSN 2710-0839 (Online)