Preview

INNOVATIVE APPROACHES FOR IMPROVING THE HOTEL INDUSTRY

Abstract

This article proposes one of the last and most significant innovations in the sphere of services and technologies necessary for the successful operation of a hotel enterprise. A promising area of development of hotel services is the improvement of information technologies, quality of service and the right selection of personnel in the hotel business. This article also explains that the system of additional services in the hospitality industry is very relevant now.

About the Authors

Б. Мукашева
Алматинский технологический университет
Russian Federation


У. Есайдар
Алматинский технологический университет
Russian Federation


References

1. Астафьева О.А. Концептуальные иннова-ции в индустрии гостеприимства // Сборник ста-тей международной научной конференции «Науч-ные исследования». - М: РусАльянс Сова, 2016. - С. 44-53.

2. Гареев Р.Р. Сущность и особенности гос-тиничного качества // Ресурсы, информация, снаб-жение, конкуренция. - Российский экономический университет им. Г.В. Плеханова, 2014. - №2. - С. 209-212.

3. Абдулов А. В. Использование информа-ционных технологий в гостиничном деле / Сборник статей XIII межвузовской научно-практическая конференции студентов и аспирантов «Молодёжь, наука, творчество - 2015». Омск: Омский государст-венный институт сервиса, 2015. - Ч.2. - С. 45-46.

4. Козлов Д.А. Информационные техноло-гии в гостиничном бизнесе: Учебное пособие. USA, Createspace, 2015. - 64 с.

5. Кобяк М.В., Ильина Е.Л., Латкин А.Н., Валединская Е.Н., Евтеев М.А. Современные тех-нологии продвижения гостиничного продукта. Учебное пособие. - М.: Российский экономичес-кий университет им. Г.В. Плеханова, 2014. - 51 с.

6. Джанджугазова Е.А. Маркетинг в ин-дустрии гостеприимства: Учебное пособие. - М.: Академия, 2013. -224 с.

7. Katalin Juhász-dóra. Analysis of additional hotel services in the international luxury hotels / Budapest Corvinus University of Budapest, Budapest. - 2016. - P. 884-892.

8. Печерица Е.В. Концептуальные основы управления конкурентоспособностью субъектов гостиничного бизнеса. Санкт-Петербургский госу-дарственный экономический университет. Санкт-Петербург. - 2014. - 164 с.

9. Жукова Т. Инновации в гостиничном бизнесе // Отель - 2009. - №127 [Электронный ресурс]. Режим доступа. URL: http://www.hotelline.ru/technology_article.php?news_cid=540&news_id=641 (дата обращения 11.04.2018 г.).

10. Иволга А.Г., Трухачев А.В., Елфимова Ю.М., Радишаускас Т.А. Инновации в сервисе. - Ставрополь: СЕКВОЙЯ, 2016. - 174 с.


Review

For citations:


 ,   INNOVATIVE APPROACHES FOR IMPROVING THE HOTEL INDUSTRY. The Journal of Almaty Technological University. 2018;(4):105-112. (In Russ.)

Views: 531


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2304-568X (Print)
ISSN 2710-0839 (Online)