Preview

The Journal of Almaty Technological University

Advanced search

PHYSICAL TASKS IN COURSE FISITS HOW TO BE REMEDIAT STYAL STECHORS INVALY

Abstract

The article shows the actuality of the use of physical tasks in the course of physics as a means of training future technologists of light industry. The work of a light industry technologist is considered by the author as a solution to engineering problems related to the transfer of materials from one state to another. Scientific novelty of the results of the study: the necessity and possibility of preparing students of technological universities to solve professional problems is justified; Structure and composition of professional tasks are identified. The practical significance of the results of the study is that: a system of physical tasks used in the process of physics training has been developed, ensuring that future technologists are able to solve professional problems on the basis of physical knowledge and skills.

About the Author

O. . Musabekov
Almaty University of Technology
Russian Federation


References

1. Легкая промышленность Казахстана: проблема импортозамещения. [Интернет ресурс]. Режим доступа. //https://articlekz.com/article/8782 (Дата обращения: 26.08.2019 г.).

2. Textile Technology Seminar 2011 / Kazakhstan-Korea Textile Technology Cooperation Project. - Almaty Technological University, Oct. 27, 2011. - 128 p.

3. Государственный общеобязательный стандарт образования Республики Казахстан. Образование высшее профессиональное. Бакалавриат. Специальность 05072600 - Технология и конструирование изделий легкой промышленности. - Введ. 23.12.2012. - Алматы: Изд-во LEM, 2016. - 15 с.

4. Варковецкая Г.Н. Методика осуществления межпредметных связей в профтехучилищах: Метод. пособие. -М.: Высш. шк. 1989. - 128 с.

5. Беспалько В.П., Татур Ю.Г. Системно-методическое обеспечение учебно-воспитательного процесса подготовки специалистов: Учеб.-метод. пособие. - М.: Высш. шк., 1989. - 144 с.

6. Дамитов Б.К., Фридман Л.М. Физические задачи и методы их решения. -Алма-Ата, 1987. - 235 с.

7. Анискина Л.Б. Инновационный подход к проведению практических занятий по физике в техническом вузе (На примере изучения темы "Электрические цепи") : Дис.. канд. пед. наук: 13.00.02. -СПб., 2000. -164 c.

8. Потемкина С.Н. Методика профессионально направленного обучения задач по физике студентов электротехнических специальностей вузов: Дис.. канд. пед. наук: 13.00.08. -Тольятти, 1999. - 178 с.

9. Ларионова Г.А. Комплексные задания как средство формирования умения решать инженерные задачи в курсе общей физики втуза: автореф. дисс. канд. пед. наук: 13.00.08.-Челябинск, 1991. 18 с.

10. Масленникова Л.B. Взаимосвязь фундаментальности и профессиональной направленности в подготовке по физике студентов инженерных вузов: дисс. докт. пед. наук: 13.00.02.- Саранск, 2001. - 398 с.

11. Скрипко Л.П. Формирование обобщенных методов решения типовых профессиональных задач инженера-технолога при изучении курса физики в техническом вузе. -Автореферат дис… канд. пед. наук: Специальность 13.00.02 - Теория и методика обучения и воспитание (физика, уровень профессионального образования). - Астрахань, 2006. - 22 с.

12. Жданов Л.С., Жданов Г.Л. Физика. - Учебник для средних учебных заведений. - 2-е изд., перераб. и доп. М.: Легпромбытиздат, 1991. - 416 с.

13. Крик Э. Введение в инженерное дело. Пер. с англ. - М., «Энергия», 1970. 176 с.

14. Гершунский Б.С. Прогнозирование содержания обучения в техникумах. Учеб.-метод. пособие. - М: Высшая школа, 1980. - 144 с.


Review

For citations:


Musabekov O. PHYSICAL TASKS IN COURSE FISITS HOW TO BE REMEDIAT STYAL STECHORS INVALY. The Journal of Almaty Technological University. 2020;(1):120-125. (In Russ.)

Views: 297


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2304-568X (Print)
ISSN 2710-0839 (Online)