Preview

The Journal of Almaty Technological University

Advanced search

ҚОНАҚЖАЙЛЫЛЫҚ ИНДУСТРИЯСЫНЫҢ БӘСЕКЕГЕ ҚАБІЛЕТТІЛІГІ («ҚазЖол» қонақ үйінің мысалында)

Abstract

The competitiveness of hospitality is determined by the competitive advantages that the subjects have.Competitive advantages include the possibility of complex offerings of hotel services, including the offer of all categories of rooms. Flexible price policy of hospitality includes special products programs, discounts on hotel services. The strategic competitive advantages include the principles of the corporate responsibility of hospitality.To determine the level of competitiveness of hospitality, you can use the SWOT analysis method.

About the Authors

А. Рамазанов
Алматинский технологический университет
Russian Federation


Т. Ажикул
Алматинский технологический университет
Russian Federation


References

1. Гостиница «Қаз Жол». [Электронный ресурс]. Режим доступа URL: http://www. hotelkazzhol.kz/ (дата обращения: 01.06.2010).

2. Никифорова А.А. Бабаева С. Особенности организации внутренней среды гостиничного пред-приятия // Международный журнал социальных и гуманитарных наук. - 2016. - Т. 7. №1. - С. 213-218.

3. Шелдон Б. Корпоративная социальная от-ветственность: Не побочная деятельность, а сос-тавная часть бизнес-стратегии // Социальное партнерство. - № 1. - 2014. - С.10-16.

4. Рамазанов А. Управление собственностью: Учебное пособие. - Астана: Фолиант, 2015. - 224 с.

5. Рамазанов А. Концепция корпоративной социальной ответственности //Проблемы теории и практики управления. - № 12. - 2007. - С.38 - 46.


Review

For citations:


 ,   . The Journal of Almaty Technological University. 2018;(3):120-127. (In Russ.)

Views: 408


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2304-568X (Print)
ISSN 2710-0839 (Online)